Yıllardır merkezi Ümraniye’de faaliyet gösteren Şile ve Ağva Civar Köyleri Kültür ve Dayanışma Derneği ŞADER, İETT yetkilileri ile biraraya gelerek bölgenin toplu ulaşımla ilgili sorunlarını masaya yatırdı ve çözüm yollarını konuştu.
Şile ve Ağva halkı toplu ulaşım konusunda son zamanlarda büyük sıkıntılar yaşıyor. Özellikle İETT otobüslerinin yeni çalışma sistemi ve düzeninin bölge sakinlerini mağdur etmesi üzerine harekete geçen Şile ve Ağva Civar Köyleri Kültür ve Dayanışma Derneği ŞADER, konuyu yetkililere ileterek çözüm bulunmasını talep etti. ŞADER Başkanı Süleyman Hilmi Eren ve Şileli Ümraniye Belediye Meclis Üyesi Sacit Terzi’nin ısrarlı girişimleri sonucu İETT Ulaşım Daire Başkanı Müfit Yetkin ve İETT birim müdürleri dernek merkezine konuk olarak talep ve beklentiler ile çözüm önerilerini istişare ettiler. ŞADER yöneticilerinin de katıldığı toplantıda bölgenin ulaşım hususunda yaşadığı tüm sorun ve sıkıntılar bir bir konuşuldu ve yapılması gerekenler tartışıldı.
Daha önceden İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne sorun ve talepler ile çözüm yollarına ilişkin yazılı başvurularının da olduğunu ifade eden ŞADER Başkanı Süleyman Hilmi Eren, “Şile ve mahallelerine çalışan İETT ve özel otobüsleri kullanabilmek için vatandaşlarımız yazıhanelerden (Üsküdar, Ümraniye, Şile, Ağva) bilet alabilmekteydi. Bu sayede, özellikle Şile ve Ağva merkezine uzak mahallerimizdeki vatandaşlar otobüslere kendi mahallerinden binip, yolculuklarını gerçekleştiriyordu. 1 Aralık’ta bilet uygulamasına son verildiğinden dolayı halkımız bu otobüsleri kullanmak için büyük sıkıntılar yaşamaya başladı. Yazıhanelerden bilet alarak köylerimizden geçen otobüslere binip bilet numarasına göre koltuğa oturarak gitme imkanları yeni sistemle yok oldu. Bilet uygulaması kalktığından x köydeki bir yaşlı amcamız veya nenemiz artık otobüslere binemez durumda. Ağva’dan kalkan otobüs eğer Ağva’da doldu ise köyünde bekleyen kişiyi almadan yoluna devam ediyor” dedi.
“Özellikle yaşlı insanlarımız eziyet çekmekte” diyen Başkan Eren; “Önümüz kış ve soğuk aylarda yaşlı nüfusun fazla, genç nüfusun az olduğu düşünülerek; kışın soğuk havalarda x mahallede evinde tek yaşayan 70 yaşındaki bir nenemizin Ağva merkeze gidip, oradan bilet alıp yine Şile merkeze hastaneye gitmesi çok zor bir durum. 80 yaşındaki insanların ellerinde bastonla mahallerindeki kahvehanelerde, çekingen gözlerle kendisine bilet alacak ya da bilet alması için merkeze götürecek birilerini araması, Türk milletinin ne örfüne ne de adetine uygun bir durum değil. Şile ve Ağva civarında birbirine uzak mesafeli 57 mahalle var ve ulaşımla ilgili sorunlar her geçen gün daha da artıyor. Şile’ye özel uygulanan 14 tane beyaz otobüsün yine eskisi gibi bilet uygulamasına geçmesi bölge halkının beklentisi” şeklinde konuştu.
Şileli Ümraniye Belediye Meclis Üyesi Sacit Terzi de yaptığı değerlendirmede, özellikle Ağva’ya yıllardır söz verildiği halde yapılmayan hizmet ve yatırımların yeni İBB yönetimi döneminde sadece bir yılda yapıldığını kaydederek; “Bölge insanımızın İETT ulaşım hatları ve yeni çalışma sistemine yönelik sorun ve sıkıntılarının da en kısa sürede giderilmesi ile bu çalışmaların daha da anlam kazanacağına inanıyorum. Hepimizin mücadelesi vatandaşımızın memnuniyeti için. Şile ve Ağva sakinlerinin talepleri belli. Bu hususta istişare ve diyalog ile tüm sorunların üstesinden gelebiliriz” şeklinde konuştu.
Tüm katılımcıların görüşlerini dile getirmesinin ardından değerlendirmelerde bulunan İETT Ulaşım Daire Başkanı Müfit Yetkin, kendilerine ulaşan talepleri yerinde dinlemek ve çözüm yollarını birlikte bulmak için çalışma arkadaşları ile birlikte bu ziyaret programını gerçekleştirdiklerini ifade etti. 16 milyon İstanbullu’nun huzur ve refahı için her sorunun üstesinden gelmenin mücadelesini verdiklerini kaydeden Yetkin, “Ben ve çalışma arkadaşlarım sizin gibi STK’larımız da dahil olmak üzere muhtarından esnafına her zaman vatandaşımızın yanındayız. Bize intikal eden hiçbir sorunu çözümsüz bırakmayız. Kamu hizmetleri kar-zarar hesabı yapmadan sadece vatandaş memnuniyetini hedef alır. Ben ve arkadaşlarım bölge sakinlerimizin beklentilerine yönelik tüm taleplerini kayıt altına alarak çözüm odaklı çalışmalarımızı bugünden itibaren başlatıyoruz. Her zaman irtibat halinde olacağız” şeklinde konuştu.
Programın sonunda İETT birim müdürleri Şile ve Ağva bölgesinin ulaşım konusundaki mevcut durumunu ve bugüne kadar kendilerine ulaşan vatandaş taleplerine yönelik beklentilerini paylaştılar. Bölgede dolum temsilciliği ve bayiliği yapan 44 ayrı noktanın olduğunu ifade eden yetkililer o adresleri şu şekilde açıkladılar: