Yerel gazetelerin gücü bir kez daha ortaya çıktı. Türkiye İstatistik Kurumu’nun araştırmasına göre Türkiye’de 2017 yılında yayımlanan gazetelerin yüzde 90,8’i yerel, yüzde 7,1’i yaygın (ulusal),yüzde 2,1’i ise bölgesel yayın yaptı.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 2017 yılı yazılı medya istatistiklerini açıkladı. Buna göre; gazete ve dergi sayısı, 2017 yılında 2016 yılına göre yüzde 2,3 azalarak 6 bin 124 oldu. Bu yayınların yüzde 59,6’sını dergiler oluşturdu. Gazete ve dergi sayısı, 2017 yılında 2016 yılına göre %2,3 azalarak 6 bin 124 oldu. Bu yayınların %59,6’sını dergiler oluşturdu.
Gazete ve dergilerin yıllara göre sayısı, 2013-2017
Gazete ve dergilerin yıllık tirajı %2,6 azaldı
Gazete ve dergilerin tirajı, 2017 yılında 2016 yılına göre %2,6 azaldı. Ülkemizde 2017 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 661 milyon 102 bin 580 olup, bunun %93,9’unu gazeteler oluşturdu.
Gazete ve dergilerin yıllara göre tirajı, 2013-2017
Gazetelerin %90,8’i yerel yayın yaptı
Türkiye’de 2017 yılında yayımlanan gazetelerin %90,8’i yerel, %7,1’i yaygın (ulusal),%2,1’i ise bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise, %61,2’si yaygın (ulusal), %33,7’si yerel, %5,1’i bölgesel yayın yaptı. Gazetelerin toplam tirajının %83,5’i yaygın (ulusal), %15,8’i yerel ve %0,7’sini bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %81,9’u yaygın (ulusal), %15,2’si yerel ve %2,9’unu bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.
Dergilerin %24,8’i aylık yayımlandı
Gazetelerin %30,4’ü haftalık, %26’sı haftada iki-altı gün arası, %15,7’si aylık olarak yayımlandı. Dergilerin ise %24,8’i aylık, %22,1’i üç aylık, %16,2’si altı aylık olarak yayımlandı. Gazetelerin yıllık tirajının %88,7‘sini günlük, %6,9’unu haftada iki-altı gün arası, %2,3’ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %59,2’sini aylık, %9,8’ini haftalık, %9,8’ini üç aylık yayımlanan dergiler oluşturdu.
Gazetelerin %88,3’ü siyasi/haber/güncel içerikli yayın yaptı
Yayınlanan gazetelerin %88,3’ü siyasi/haber/güncel, %2’si sektörel/mesleki, %1,9’u yerel yönetim içerikli olurken, dergilerin %18,4’ü sektörel/mesleki, %13,7’si akademik, %7,2’si eğitim/sınav içerikli yayımlandı. Yayımlanan gazetelerin %11,8’i, dergilerin ise %8,4’ü ek verdi.
Resmi ilan ve reklama yapılan ödemeler %4,5 arttı
Basın İlan Kurumu’nun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre 2017 yılında resmi ilan ve reklama yapılan ödemeler %4,5 artarak 444 milyon 445 bin 514 TL oldu. Bu ödemelerin % 62,7’sini Basın İlan Kurumu’nun resmi ilan ve reklamların yayınlatılmasına aracılık yetkisi bulunan yerlerde verilen resmi ilanlar, %24,7’sini ise yine Basın İlan Kurumu’nun resmi ilan ve reklamların yayınlatılmasına aracılık yetkisi bulunan yerlerde verilen resmi reklamlar oluşturdu.