İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın 2019’da tüm ulaşım unsurları ile entegre 400 kilometreden fazla raylı sistem hedefi doğrultusunda 6 yeni metro hattı için yapım aşaması başlıyor.
Yatırımların büyük bir bölümünü ulaşıma ayıran İstanbul Büyükşehir Belediyesi, metro çalışmalarına hız verdi. İstanbul’a 12 yılda 98 milyar liralık yatırım yapan İBB’nin 2016 yılında da 16,3 milyar liralık yatırım bütçesi bulunuyor. İBB, Temmuz ve Ağustos’ta 6 metro hattına ilişkin ihale yapacak. Kirazlı-Halkalı metrosu inşaat ve elektromekanik işleri, otopark ve depo alanı inşası ihalesi Ağustos ayında düzenlenecek. 9,7 kilometre uzunluğa sahip olacak olan metro hattında 9 istasyon bulunacak. Küçükçekmece, Bahçelievler ve Bağcılar ilçelerinden geçecek hatla trafik yoğunluğunun da azalması öngörülüyor.
Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacak. İşin süresi, yer tesliminden itibaren bin 20 gün olarak belirlendi.Başakşehir-Kayaşehir metro hattı da Ağustos’ta ihaleye çıkıyor. 6 kilometre hat üzerinde 4 istasyondan oluşan Başakşehir-Kayaşehir metro hattının sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 15 gün içinde yer teslimi yapılarak başlaması ve 900 günde tamamlanması hedefleniyor.
Çekmeköy–Sancaktepe-Sultanbeyli Metrosu ile Sarıgazi (Hastane)-Taşdelen-Yenidoğan Metrosu İnşaat ve Elektromekanik Sistemler Temin, Montaj ve İşletmeye Alma İşleri yapım işi yine Ağustos’ta ihaleye çıkıyor. 17,8 kilometrelik hatta 14 istasyon bulunacak, Üsküdar’dan Sultanbeyli’ye kesintisiz ulaşım sağlanacak. Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metrosuna ilişkin ihale Ağustos’ta gerçekleştirilecek. Yaklaşık 13 kilometre uzunluğundaki hatta, 11 istasyon bulunacak. İşin yapım süresi ise yer tesliminden itibaren bin 20 takvim günü olarak belirlendi.
Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metro hattına ilişkin ihalenin de detayları belli oldu. İstanbul’un Bağcılar, Küçükçekmece, Avcılar, Başakşehir ve Esenyurt ilçelerini etkileyecek olan hattın ihalesi Ağustos’ta yapılacak. 18,5 kilometre hat üzerinde 11 istasyondan oluşan Mahmutbey-Bahçeşehir-Esenyurt metro hattının iş süresi, yer tesliminden itibaren bin 80 gün olarak açıklandı. Kaynarca-Pendik-Tuzla metro hattına ilişkin ihale Ağustos’ta gerçekleştirilecek. Yaklaşık 12 kilometrelik hatta 8 istasyon olacak. Bu ihalede iş süresi bin 20 gün olarak belirlendi.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın “Ustalık döneminin en önemli eserlerinden biri” olarak açıkladığı Üsküdar ile Kabataş’ı denizin altından bağlayacak yaya tüneli projesi de yeni meydanda diğer ulaşım sistemlerine entegre olacak. Öte yandan; Kabataş’tan başlayan Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy üzerinden Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a kadar uzanacak metro hatları Kabataş’ta entegre olacak.
Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Proje ihalesi yapılan 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak. Proje ihalesi yapılan 18,4 kilometrelik Sarıyer-Beşiktaş Metrosu Kabataş’a uzanacak. Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri ile Kabataş’a entegrasyonu da devam edecek. İstanbullular; yayalaştırılmış yeni Kabataş Meydanı sayesinde İstanbul’un her noktasına raylı sistem ve deniz ulaşımıyla hızlı ve konforlu bir şekilde seyahat edebilecek.
YAPIMI DEVAM EDEN RAYLI SİSTEMLER: Kartal-Kaynarca hattı: 5 km, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe hattı: 20 km, Kabataş-Beşiktaş-Mecidiyeköy-Kağıthane-Mahmutbey Hattı: 25 km, Ataköy-Basın Ekspres-İkitelli Hattı: 13 km, Dudullu-Bostancı Hattı: 15 km, Bakırköy İDO -Bağcılar: 9 km, Sabiha Gökçen Havalimanı-Kaynarca Hattı: 8 km, Halkalı-Gebze Marmaray hattı: 64 km.