Ümraniye Belediyesi, Halkla ilişkiler personeli ile muhtarlıklarda görev yapan belediye personeline yönelik hizmet içi eğitim programı yaptı. Eğitimlerin son dersine katılan Başkan Hasan Can; “Ümraniye Belediyesi Türkiye’nin en başarılı belediyesidir” dedi.
Ümraniye Belediye Başkanı Hasan Can, muhtarlara ekonomik yönden katkı sağlamak amacıyla, 2014 yılında Belediye Meclis’inden 35 mahalle muhtarlığının personel ihtiyacını karşılamak için her muhtarlıkta bir personel istihdam edilmesine yönelik çıkardığı bir kararla Türkiye’de öncü belediye olma yolunda güzel bir örnek sergilemişti. Belediye bu doğrultuda, vatandaşların en çok başvuruda bulunduğu Halkla ilişkiler ile muhtarlıklarda görev yapan personelin mesleki becerilerini geliştirmek ve belediyenin faaliyetleri hakkındaki bilgilerini arttırmak amacıyla eğitim programı düzenlendi.
Eğitim programı 8 gün boyunca devam etti. Her gün farklı bir belediye başkan yardımcısı kendine bağlı birimlerin faaliyetlerini katılımcılara sunumlarla anlattı. Ayrıca iş ahlakı ve görev sorumluluğu, halkla ilişkiler ve etkili iletişim gibi konularda da uzman eğitmenler tarafından eğitimler verildi. Eğitim programının son dersi ise Başkan Hasan Can tarafından verildi.
Belediye hizmetleri hakkında bilgilendirme yapan ve bu eğitimlerin önem arz ettiğini dile getiren Belediye Başkanı Başkan Hasan Can, “Sizler bizim mahalle muhtarlıklarındaki temsilcilerimizsiniz” dedi.
Ümraniye Belediyesi’nin Türkiye’nin en başarılı belediyesi olması ile alakalı sırlarını açıklayan Başkan Hasan Can, “Biz sadece belediyemize yapılan başvurularla çalışmıyoruz. Her sene 6 aylık periyotlar ile muhtarlıklarımızı ziyaret ediyoruz. Muhtarlarımızın mahallesi ile alakalı tüm sorunlarını dinleyip harfiyen not ediyoruz. Daha sonra bu talepleri ilgili müdürlüklerimize havale edip talebi hemen çözülecekse acil müdahale ekiplerimizle çözüyoruz. Eğer uzun süreli çözülecek bir talepse yıllık çalışma programına alarak çözüyoruz ve o talepler karşılandıktan sonra muhtarlıklarımıza bilgi veriyoruz ” dedi.
Başkan Hasan Can, “Ayrıca her senenin sonunda 3200 sokağımızı 32 müdürümüze pay ediyor, her bir müdürümüze 100 sokak zimmetliyoruz. Müdür arkadaşımız 100 sokağı bizzat geziyor ve gördüğü her problemi sokak çalışmaları ile alakalı kullandığımız mobil programa anında giriş yaparak fotoğraflıyor. Aynı program içerisinde belediyemiz tarafından hazırlanan sokaklarda olabilecek muhtemel sorunları (asfaltı, kaldırım, temizlik vs. 25 adet sorun) işaretliyor ve bu işin sonunda 32 müdürümüzün 3200 sokakta yaptığı çalışmada yaklaşık 40 bin fotoğraf ile her sokak ile alakalı 25 soruya cevap alıyoruz. Daha sonra her sokakta 3 ailenin kapısını çalarak sokak ile alakalı vatandaşın da bilgisine başvuruyoruz. Bu elde ettiğimiz veriler doğrultusunda çalışma programları hazırlanarak hizmetlerimizi gerçekleştiriyoruz. Çalışmalarımızı bu şekilde yürüttüğümüzden dolayı 3200 sokağımızı avucumuzun içi gibi biliyoruz. İşte bu ve bunun gibi çalışmalarımızla Ümraniye Belediyesi Türkiye’nin en başarılı belediyesi unvanını alıyor” dedi.
Eğitimin sonunda, halkla ilişkiler personeli ile muhtarlıklarda görev yapan personele belediyenin aşevi, sosyal marketleri, çağrı merkezi ve çözüm merkezi gibi hizmet birimleri gezdirilerek sunulan hizmetler hakkında bilgilendirme yapıldı.