Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“5 yıl boyunca 1.019 teftiş ve incelemeden alnımızın akıyla çıktık..”

İmamoğlu, 2023 yılı Faaliyet

İmamoğlu, 2023 yılı Faaliyet Raporu’nu İBB Meclisi’ne sundu. “Bizden önceki 25 yıllık dönemin değil, geçtiğimiz 5 yılın performansını katlayarak arttırmak durumundayız” diyen İBB Başkanı “Artık biz, kendi kendimizin rakibiyiz” ifadesini kullandı. İmamoğlu, Kent Lokantaları’ndan yaklaşık 2.5 milyon kişinin yararlandığını açıkladı.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, 2023 yılı Faaliyet Raporu’nu İBB Meclisi’ne sunarak İstanbullulara geçtiğimiz yılın hesabını verdi. İmamoğlu, “Bir yandan, İstanbul’un geçmişten bugüne gelen sorunlarına çözümler ürettik. Bir yandan şehrimizi geleceğe hazırladık. Ne yaptıysak ortak aklın, bilimin yol göstericiliğinde, hemşerilerimizin ihtiyaç ve taleplerine uygun olarak yaptık. Siyasi hesaplarla davranmadık. Asla belirli kişi ve grupları koruyup kollama anlayışı içerisinde olmadık. Olmamaya da devam edeceğiz” dedi.

“5 yıl boyunca tam bin 19 teftiş ve incelemeden alnımızın akıyla çıktık” diyen İmamoğlu, bu sayının bir Türkiye rekoru olduğunu söyledi. İmamoğlu “Ülkemizin tarihinde hiçbir belediyeye karşı böylesine bir teftiş dönemi yaşatılmamıştır.  Bu nedenle bir rekordur. Ama milletimiz çok iyi biliyor ki benzeri görülmemiş yoğunluktaki bu teftişler, bize yönelik itibarsızlaştırma çabalarının bir parçasıydı ve bekledikleri sonucu vermedi. Yeni dönemde bundan bir ders çıkarılacağını umuyorum” diye konuştu.

23 Haziran 2019 İstanbul seçimlerinin, milletin iradesini yok saymaya kalkanlar için ibretlerle dolu olduğunu hatırlatan İmamoğlu, “31 Mart 2024 seçimleri de yerel yönetimleri ‘bizden olan ve olmayan’ diye ayırmayanların ‘bizim adaylarımıza oy vermezseniz hizmet alamazsınız’ demeyenlerin, milleti tehdit etmeyenlerin kendisinden kabul etmediği belediyeleri cezalandırma anlayışıyla hareket etmeyenlerin kazandığı bir seçim oldu. İbretlerle dolu bir seçim oldu.  Milletin verdiği dersin artık anlaşılacağını umuyorum” dedi. Merkezi hükümetle yerel yönetimler arasında hizmet üretme ve sorun çözmeye odaklı iş birliğini hedefleyen yeni bir anlayışın hakim olmasını dileyen İmamoğlu, bu konuda göreve hazır olduklarını dile getirdi.

İBB’nin sosyal destek projelerine dikkat çeken İmamoğlu; “2019’da ‘Sosyal destekleri kesecekler’ diye aleyhimizde kara propaganda yapanların, bu durumdan gerekli dersi çıkarmalarını ve artık yeni bir siyaset dilini benimsemelerini diliyorum. Metro yapımında ulaştığımız olağanüstü başarılarla, gerçekleştirdiğimiz büyük çevre ve altyapı yatırımlarıyla icraatçılık vasfımızı da çok net bir biçimde ortaya koyduk. Yaptığımız devasa işleri küçük görmeye, yok saymaya ve hatta birkaç adıma sığdırmaya kalkan siyaset anlayışı 31 Mart’ta tarihin sayfalarına gömülmüştür” dedi.

“LÜTUF OLARAK GÖRMEDİK”

İstanbul’da yaşanan köklü değişimin yeni dönemde de süreceğini söyleyen İmamoğlu “Hesap vermeye yanaşmayan, kamu kaynaklarını fütursuzca  kullanan, vatandaşın yönetime demokratik katılımına engeller koyan anlayışa son verdik. Kamuya ait binaların, meydanların, sahillerin, yeşil alanların vatandaşların kullanımından kaçırılıp, belirli kişi ve gruplara tahsis edilmesini büyük bir adaletsiz olarak gördük ve bununla mücadele ettik. Halkçı belediyecilik anlayışıyla yaptıklarımızın asla bir lütuf olmadığını, bu şehrin asıl sahibinin 16 milyon İstanbullu olduğunu bilerek hizmet ettik” diye konuştu.

“ARTIK KENDİ KENDİMİZİN RAKİBİYİZ”

İmamoğlu şöyle devam etti: Yöneticiliğin en temelde, milletin parasını millete vermekten, halka ait olanı halkın kullanımına sunmaktan ibaret bir iş olduğunu bilerek hizmet ettik. Sadece yaptıklarımızla değil, yapmadıklarımızla da İstanbul’a hizmet ettik. Örneğin, partizanlık yapmadık. Kişiye, parsele özel imar düzenlemeleri yapmadık. Çevreye zarar verecek tek bir projeyi hayata geçirmedik. İstanbul’da 2019’dan beri bir zihniyet devrimi yaşanıyor. Siyasetin anlamı ve işlevi yeniden tanımlanıyor. İstanbullular bu gerçeği bizzat yaşayarak gördüler ve bu siyaset anlayışının devamı yolunda çok güçlü bir onay verdiler. Bu anlayışın kök salması için bize ‘Tam yol ileri’ emrini verdiler. Emri halkımızdan alıyoruz. Yeni dönemdeki sorumluluğumuzun ne kadar büyük ve ağır olduğunun farkındayız. Artık biz, kendi kendimizin rakibiyiz.

Bizden önceki 25 yıllık dönemin değil, geçtiğimiz 5 yılın performansını katlayarak arttırmak durumundayız.  Bu, ulaşılması daha zor ve daha büyük bir hedeftir.  Ama biz de artık çok daha tecrübeli, çok daha iddialı ve kararlıyız. Eminim ki, belediye meclisimizde muhalefet görevini üstlenen değerli arkadaşlarımız da İstanbulluların sandıkta verdiği mesajı en doğru şekliyle anlamışlardır. İnanıyorum ki, bu kadim şehre hizmette birlikte çok doğru ve güzel işlere imza atacağız ve hemşerilerimizin gönlünde çok müstesna bir yere hep birlikte sahip olacağız.

5 YILDA 101 MİLYARLIK YATIRIM

İBB’nin 2023 yılı faaliyetlerini 10 başlıkta özetleyen İmamoğlu, kurumun bütçesini nasıl kullandıklarını anlattı. 2023 yılında da adil ve disiplinli bütçe yönetimi sayesinde çok başarılı bir finansal performans sergilediklerini kaydeden İmamoğlu şu bilgileri paylaştı:

– 5 yıllık dönemimizde; 101 milyar 745 milyon TL yatırım yaptık.

– Hane halkına 33 milyar 425 milyon TL’lik cari transfer gerçekleştirdik.

– 115 milyar 380 milyon TL ile ulaşımı destekledik.

– Çevre için 31 milyar 540 milyon TL kaynak kullandık.

– Sağlık ve sosyal hizmetler için kullandığımız kaynak 25 milyar 475 milyon TL.

– Spor, kültür, eğitim hizmetlerimiz için gerçekleştirdiğimiz harcamalarımızın toplamı 19 milyar 645 milyon TL.

– 37 milyar 545 milyon TL raylı sistemlerimize sermaye yatırımı yaptık.

– Fen işleri eliyle 29 milyar 945 milyon TL sermaye yatırımı gerçekleştirdik.

– Yol yapım ve bakımı için gerçekleştirdiğimiz harcama 14 milyar 355 milyon TL.

– Ulaşımı 21 milyar 415 milyon TL ile sübvanse ettik. Bütün bunları ülke yönetiminin bizleri üzen ekonomi politikalarının yol açtığı anormal seviyedeki kur ve fiyat artışlarına rağmen gerçekleştirdik.

KENT LOKANTALARINDAN 2.5 MİLYON KİŞİ YARARLANDI

İmamoğlu, seçim sürecinde de tartışma konusu olan sosyal yardımlar ve metro yatırımlarıyla ilgili bilgiler verdi. İBB’nin sosyal destek hizmetleriyle ilgili sayıları paylaşan İmamoğlu şunları söyledi: 2023 yılında 231 bin 354, toplamda ise 1 milyon 59 bin 612 haneye Sosyal Destek İstanbulkart ile periyodik olarak nakdi destek sağladık. 100 bin üniversite öğrencisine 7 bin 500 TL nakdi destek sağladık. Toplamda ise 279 bin 198 üniversite öğrencisine nakdi destek verdik. 156 bin 322 çocuğumuza ücretsiz süt ulaştırdık. Toplamda ise 623 bin 553 çocuğumuza ücretsiz süt dağıtımı yaptık. Dezavantajlı mahallelerdeki okulların çevresinde 823 bin adet Beslenme Desteği dağıtımı yaptık. Açtığımız 11 kent lokantasıyla yaklaşık 2,5 milyon kişiye 40 TL’ye 4 çeşit  yemek desteği verdik. Kent lokantaları sayımız artmaya devam edecek. Açtığımız 14 yurtta 5 bin 619 öğrenciye kamu güvencesiyle barınma imkanı sağladık. 0-4 yaş arası çocuğu olan 614 bin anneye toplu ulaşımdan ücretsiz yararlanmalarını sağladık.

RAYLI SİSTEMLERDEKİ SON DURUM

Tartışılan diğer bir konu olan raylı sistemlerle ilgili son duruma da İmamoğlu şöyle özetledi: 2019’dan 2023 yılı sonuna kadar İstanbul’da 47,3 km uzunluğa sahip 5 metro hattı işletmeye açıldı. 5 yılda 65,1 km raylı sistem hattı ve 62 istasyon tamamladık. 2024 Mart itibariyle İstanbul’daki İBB tarafından işletilen hat uzunluğu 244,3 km’dir. Ulaştırma Bakanlığı tarafından işletilen hat uzunluğu ise 136,4 km’dir. Böylece an itibariyle İstanbul’daki mevcut raylı sistem uzunluğu 380,7 km’dir. Şu anda projesini tamamladığımız 3,2 km Eyüpsultan-Bayrampaşa Tramvay Hattı ve 24,90 km uzunluğundaki Yenidoğan – Söğütlüçeşme Metro Hattının 6,7 km uzunluğundaki Yenidoğan-Emek arasında yapım çalışmalarına başladık. 62,1 km raylı sistem hatlarının yapımına da devam ediyoruz. 2023 yılı içerisinde raylı sistem yatırımına yaklaşık 20 milyar lira bütçe kullandık. 2025 yılı sonuna kadar toplam 30,1 km yeni raylı sistem hattını tamamlayıp, İstanbulluların hizmetine açmayı hedefliyoruz.

İKTİDARA 10 AY SİTEMİ

İBB’nin ödemesini yaptığı bakanlığın inşa ettiği metrolarla ilgili eleştirilerini sürdüren İmamoğlu “Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan 2 metro hattının tüm finansmanı 10 ay gibi bir kısa bir sürede geri ödenmiştir. Türkiye ve dünya tarihinde bir başka yerde örneği görülmeyen bu uygulama, kamu vesayet gücünün en partizan ve en vicdansız uygulamasıdır. Kelimenin tam anlamıyla görevi kötüye kullanmadır. Yabancı ülkelerden aldığımız kredileri 10 yıl, 20 yıl, 30 yılda geri ödeyebilecekken, hükümet bizden 10 ayda tahsil ediyor. İnsaf düzeyini aşan bu uygulamaya son verilmesini diliyorum” diye konuştu.

“DEPREMDE ÇAĞRILARIMIZ KARŞILIKSIZ BIRAKILDI”

İstanbul’u deprem ve diğer afetlere karşı güçlü ve dayanıklı hale getirmenin yaşamsal bir mesele olduğunu vurgulayan İmamoğlu “Bu nedenle 5 yıl önce görevi devralır almaz bu konuda bir seferberlik başlattık.  Bu konuda kamu kurumlarının, özel sektörün, sivil toplumun, bilim dünyasının ve vatandaşlarımızın tam bir işbirliği içerisinde olması gerektiğini vurguladık. Deprem Konseyi kurulması için çağrıda bulunduk. Maalesef bu çağrılarımız karşılıksız bırakıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesinin olmadığı afet koordinasyon toplantıları organize edildi. Bütün bu olumsuzluklara rağmen afetlere dayanaklı İstanbul hedefi doğrultusunda hiç durmadan çalıştık” dedi.

İBB ŞİRKETLERİNİN BİLANÇOSU

İBB’ye bağlı şirketlerin kar-zarar bilançosunu da açıklayan İmamoğlu, şöyle konuştu: Şirketleri devraldığımız 2019’un ilk yarısı sonunda 14 şirket zarardayken bu şirketler verimli ve etkin yönetim ile karlı hale getirilmiş olup 2023 yılını Beltur ve Metro İstanbul dışındaki 28 şirketimizin tamamı karda kapatmıştır. Bu sonuçta, sundukları hizmeti yüksek enflasyona rağmen vatandaşa makul fiyatlarla arz etme politikasının önemli bir etkisi vardır. BELTUR’un zarar etmesinde EYT kaynaklı 61 milyon TL kıdem tazminatı yükü, ayrıca Galata Kulesi’nin ve Devlet Hastaneleri’nin Beltur’dan alınması etkili olmuştur. Metro İstanbul’un zararı ise bilet fiyatlarının ve belirlenen sübvansiyon tutarlarının enflasyon kaynaklı maliyet artışlarını karşılanmamasından kaynaklıdır.

Reklamı Geç